Lovesong

20:41
16/04 2013
? 0
Som sagt så heter min nyaste häst egentligen Lovesong, men kallas för Finsken. Hur jag kom på det är en lång historia som vi kan ta en annan gång.
Lovesong köptes på fredag efter att alla Life-time medlemmar kunde använda den nya hästfunktionen. Jag hade varit riktigt besviken, då jag tyckte att alla hästar var fula. Jag är inte alls förtjust i bruna hästar, har nästan fobi för de. Den svarta kusen är såklart grymt fin, men alldeles för mainstream... Jag är rätt hipsteraktig av mig, som ni kanske förstår.
En dag (fredagen) så var jag i Fort Pinta. Jag har ingen aning varför, antagligen någon sorts svart magi då jag är aldrig där. Hatar stället. Jag red runt vid de nya hästarna och stannade. Jag skulle ha en ny häst. Nu. Det fanns en svart/brun, en brun/vit och så fanns Finsken. Den brun/vita ville jag inte ha, då Ruth har en liknande (och så ser den gammal ut.. hihi). Då stod det mellan den svart/bruna och Finsken. Den svart/bruna var väldigt vanlig, fast utan knoppar, och Finsken hade jag aldrig sätt förr. Så det blev Finsken!
Egentligen så tyckte jag att Finken var grymt ful. Seriöst, riktigt riktigt ful. Jag skämdes nästan att vara ute med honom. Men efter ca tre dagar var jag förälskad i hästen och ångrade inte att jag hade köpt honom.
 
Finsken är 12 gammal och något sorts fullblod. Han blev inriden sent och beter sig lite som en unghäst när han rids. Han är en duktig hoppare och dressyrhäst och han behöver hård träning varje dag. 
Finsken är en snäll kuse. Han är väldigt lydig och gör aldrig en fluga förnär. Ibland har han lite svårt att förstå vad man menar och blir rätt stressad, därför behöver han en rutinerad ryttare (Frågan är ju varför jag har honom då, ehehehe).
 

 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: