Att levla

17:36
09/12 2013
? 2
Levla är ordet som vi alla hatar. Ja, nästan alla iallafall. Levla är något man gör för att hästen ska gå upp i level, vilket många nog förstår. Levla är otroligt tråkigt. Varför gör vi det ens? Är det inte slöseri med tid? Där tycker nog alla olika. Det finns ju en fantastisk funktion som gör att man kan köpa levlar åt kusen, dock är den ganska dyr. Jag hatar att levla, men när jag ser att så många andra har levlat upp tusen hästar och några till, känner jag mig nästan dålig.
Jag har levlat upp två hästar till level 15. Strumpan och min fula frieser aka Gudfadern. TVÅ. Jag är redan less. Otroligt less. Egentligen skulle jag levla nu, men det blev för jobbigt. Jag hann göra sex lopp. Skördebygden och Moorland. Jag vill ha fina hästar att springa lopp och Championat med. Just nu tävlar jag nästan aldrig i Championat. Jag glömmer att de finns. :( Jag vill ha massor av fina hästar att glida runt som en kung på. Hästar i level ett är otroligt långsamma. Man får nästan panik! Helst vill jag inte rida runt på hästar i så låg level då det är väldigt ansträngande. Ja. Men eftersom jag i princip aldrig orkar levla känns det inte som att den drömmen kommer att gå i uppfyllelse. Levling är slöseri med tid. Tänk vad mycket annat ni alla kunde göra om ni inte levlade!
Titta vilken fin bild jag hittade!!
 
På senare tid har jag läst på flera bloggar och hört vänner och andra på sso klaga över alla måsten vi har. Det är ryktesuppdrag att göra varje dag, levlingen ska skötas, bloggningen ska vara på topp och man vill gärna hinna leka med sina virtuella vänner. På det ska även IRL livet skötas med läxor, träningar, vänner och familj.
Många tar nog levlingen för seriöst. Varje dag ska det levlas. Tre hästar står på tur i levlingen och man får aldrig ledigt ifrån den. Det finns väldigt många lopp på Jorvik, och många [tex jag] passar även på att göra stallsysslor och diverse blåa uppdrag, när man ändå är ute och springer. Alla dessa loppen tar väldigt lång tid att göra. Nu brukar jag inte direkt ta tid på hur lång tid den kära levlingen tar, men jag skulle tro någonting mellan en - två timmar beroende på om man pausar och helt enkelt hur snabbt man gör det.
Det tar någonstans runt 15 - 20 dagar. 2 * 15 = 30. 30 timmar. Det är ganska mycket.
Tänk. Att lägga, antagligen, mer än 30 timmar på att - just det, egentligen ingenting. Att springa runt på ett onlinespel och tävla med sin häst, som man inte ens tycker är kul. Låter det inte otroligt onödigt och som slöseri med tid när man hör det så här? Jag tror att många inte ens tänker på hur mycket tid vi lägger ner, även om vi gör det av fri vilja. Ingen tvingar dig väl till att levla, right? 
 
Detta inlägget blev rörigt. Väldigt rörigt. Well, jag hoppas ni orkar läsa det. Den som läser det först får en get. Juste, jag har skrivit inlägget. Därmed läst det. Geten är min :-)
 


Kommentarer
Postat av: Lova Starstar

JAG ORKADE INTE LÄSA

gör det senare :D

Svar: fu :(//Sebbe
Sebbes inlägg är intressanta sÅ LÄS NU KÄRA DU!!//Northon
letsplaysso.blogg.se

2013-12-09 @ 18:44:25 / http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Lova Starstar

Nu har jag läst :v
pallar aldrig att levla and thats y jag inte köper hestar :vv
har dock en levlingstävling med min kompis right now så jag får upp hästjäkeln i level nån gång!!!

2013-12-09 @ 19:47:47 / http://lovastarstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: